
Met de introductie van het nieuwe private label Vita Green voegt GRS Retail een duurzame en hoogwaardige productlijn toe aan haar assortiment. De lijn, bestaande uit potgrond, tuinaarde en aanplantgrond, is exclusief ontwikkeld voor de bij GRS aangesloten tuincentra.
De producten van Vita Green zijn verrijkt met Circulera: een circulair substraat dat eerder werd gebruikt in de professionele aardbeienteelt. Door deze hoogwaardige reststroom opnieuw in te zetten, levert GRS een concrete bijdrage aan een circulaire economie.
De kracht van Vita Green zit in de combinatie van duurzame grondstoffen, een hoog aandeel hernieuwbare ingrediënten en een rustige, herkenbare verpakking die vertrouwen uitstraalt. Het merk staat voor exclusiviteit en collectiviteit, waarden die aansluiten bij zowel de wensen van de ondernemer als de verwachtingen van de consument.
Sterke introductie op GRS Novemberbeurs
Vita Green werd gepresenteerd op de GRS Novemberbeurs van 2024 en wordt sindsdien door een groeiend aantal GRS-leden opgenomen in het assortiment. De lijn sluit naadloos aan bij de missie van GRS Retail om innovatieve en milieubewuste oplossingen te bieden voor de consument.
“We zijn ontzettend trots op deze samenwerking met Kekkilä BVB en op het resultaat dat we samen hebben neergezet,” aldus Maarten van Eijck, category manager bij GRS Inkoop. “Vita Green is een belangrijke stap in onze ambitie om duurzaamheid en kwaliteit hand in hand te laten gaan.”
GRS kijkt intussen al vooruit. Er wordt actief gewerkt aan verdere uitbreiding van het Vita Green-assortiment, zodat het aanbod nog beter aansluit op de groeiende vraag naar circulaire en verantwoorde tuinproducten.