Marktleider in aantal en volume op de tuinmarkt in de Benelux
Ruim 170 Nederlandse en Belgische tuincentra vormen de drijvende kracht achter GRS Retail B.V., een onderneming die op het gebied van inkoop, logistiek, automatisering en verkoop marktleider is in aantal en volume op de tuinmarkt in de Benelux. Door samen te werken kunnen alle aspecten van de bedrijfsvoering binnen een tuincentrum zo efficiënt mogelijk worden ingericht. Dat betekent meer omzet, een betere marge en lagere kosten voor nu en straks. Kortom: wij helpen ondernemers een beter en duurzaam rendement te realiseren.
Unieke kick-back regeling
De prestaties worden geleverd door de ondernemer, en prestaties moeten worden beloond. Daarom hebben we een unieke kick-back regeling: over het gerealiseerde inkoopvolume ontvangen aangesloten ondernemers stevige bonussen. Aangesloten zijn bij GRS Retail loont dus door te kunnen profiteren van alle gebundelde krachten maar ook direct in geldelijke zin.
Blik op de toekomst
Samen duurzaam groeien: de koers van GRS Retail
We staan aan het begin van een nieuwe fase. Een tijd waarin duurzaamheid, technologische integratie en lokale relevantie niet langer optioneel zijn, maar essentieel. De wereld verandert snel, en de consument verandert mee. Daarom kiezen we bij GRS Retail bewust voor vernieuwing. Niet om te vernieuwen om het vernieuwen, maar om toekomstbestendig te blijven. Om relevant te blijven in de leefwereld van onze klanten. En om onze ondernemers te helpen floreren in hun lokale markt.
Onze gedeelde ambitie
Onze visie is helder: GRS tuincentra moeten zich de komende jaren doelbewust ontwikkelen op vier vlakken om duurzaam en relevant te blijven. Dat betekent:
- Aansluiten op maatschappelijke ontwikkelingen zoals vergroening en bewust consumeren.
- Sturen op rendement in plaats van louter omzet.
- Integreren van technologie om slimmer te werken en beter te communiceren.
- Verstevigen van lokale verbindingen met klanten en gemeenschappen.
We geloven dat tuincentra een sleutelrol kunnen spelen in het vergroenen van de leefomgeving van consumenten. En dat doen we het liefst samen, als lokale helden met een sterk verhaal.
Onze missie: jouw kracht versterken
Het is onze opdracht om jou als ondernemer te ondersteunen, uit te dagen en te inspireren. Zodat jij het verschil kunt maken in jouw regio. We willen dat consumenten hun leefwereld vergroenen – en dat ze daarbij kiezen voor een GRS-tuincentrum. Omdat ze zich gekend, gewaardeerd en verbonden voelen.
De rode draad: innovatie
Groei is niet meer vanzelfsprekend. Daarom is innovatie de kern van ons nieuwe beleidsplan. We laten oude gewoonten los en omarmen nieuwe ideeën. Zo houden we de consument betrokken bij onze tuincentra. We bouwen voort op vier strategische pijlers:
1. Doeltreffend assortimentsbeheer
We vernieuwen en verduurzamen het assortiment, met oog voor marge én maatschappelijke trends. Door beter aan te sluiten op consumentengedrag maken we het verschil.
2. Verrijkende klantloyaliteit
We zetten technologie in om klanten persoonlijker en gerichter te benaderen. Tegelijkertijd bouwen we aan sterkere relaties tussen GRS en de ondernemers.
3. Berekenend ondernemerschap
We helpen ondernemers sturen op rendement met betere stuurinformatie, benchmarking en actief margebeheer. Samen maken we keuzes die écht bijdragen aan een gezonde bedrijfsvoering.
4. Gedreven mensen
We investeren in de ontwikkeling van medewerkers – zowel op de tuincentra als binnen GRS. Want betrokken mensen maken het verschil.